Hammamfresh

Ik ga nu al een tijdje geregeld naar een hammam, door de werking van de stoom wordt mijn lichaam intensief gereinigd. Het verwijdert alle dode huidcellen en maakt je huid soepel, stralend en zacht. Om met een mooie, gezonde huid de hammam te verlaten moet je rekening houden met een klein ritueel.

Het Hammam ritueel vormt een combinatie van een wassing van de huid en een grondige scrubsessie. Ik gebruik een Zwartezeep, een kassa scrub handschoen en een ‘Hamman rituals somptuous dry body oil’ allemaal van ‘Cinq Mondes’. Zorg dat je een zwartezeep (op basis van olijven) en een scrubhandschoen hebt en je komt al heel ver.

Zo gaat mijn Hammam ritueel:

  • Voor ik in de hammam stap spoel ik me eerst grondig af
  • Ik blijf even zitten en zeep me daarna in met de zwarte zeep (de zeep heeft een geleiachtige structuur)
  • Nadat je poriën door de stoom zijn gaan openstaan is het tijd om te scrubben, door het scrubben verwijder je de dode huidcellen en het stimuleert de bloedsomloop, waardoor het lichaam afvalstoffen afvoert
  • Je spoelt je eerst af met warm water en later met koud water.

Ik hoop dat jullie ook gaan genieten van een rustige zondagnamiddag.
Annelies.

Laat een comment achter